Google

2008年8月18日星期一

我喜欢的音乐——狼的哨子歌(the wolf whistling song)

初听这首歌的时候即被她欢快,流畅的旋律吸引,一时间令我爱不释手。那时正值高考冲刺期,这样一首美妙的歌曲仿佛把我带回到了欢乐的童年,引我进入了清新的原野......于是,夜自修回家的第一件事便是听狼的哨子歌,一遍又一遍,反复地听,心也随之平静下来,我想这就是这首歌神奇魔力所在吧!
歌词:
seven apple on a witch's tree
魔法的树上长出了七个苹果
With seven seeds to plant inside of me
在我的心里种下了七颗种子
In springtime i grew a magic song
当春天来临 它们就会长成魔法的歌谣
Then skipping along,oh i sang the song to everyone
我一路蹦蹦跳跳 把歌儿唱给所有人听

I looked at the world through apple eyes
我用苹果般的大眼睛看着世界
And cut myself a slice of sunshine pie
给自己切一片阳光烤制的馅饼
I danced with the peanut butterflies
我和美丽的蝴蝶们一起跳着舞
Till time went and told me to say hello but wave goodbye
从问好的时候开始 到道别的时刻来临

A thousand sugar stars
把一千个星星般的糖果
Oh put them in a jar
全部装进我的瓶子里面
And then whistle round the world
然后吹着口哨环游世界
Oh whistle round the world
我要吹着口哨环游世界
I'm a little wolf inside a girl,you say
我是有着
少女相貌的小狼
And off i'll go from June to May
从这个春天走到夏天
Oh whistling round the world
一直吹着口哨环游世界

I met a golden swan upon the road
我在路上遇见一只金色的天鹅
Who was a handsome prince,so i was told
它说它曾经是一位英俊的王子
I asked it the way to yesterday
我向它询问了回到昨天的方向
Then i was a sailor,ang through the day i sailed away
然后我乘着船儿向着昨天启航

Bluebird seas i sailed
我驶过像蓝色小鸟一样的海洋
With mermaids riding whales
骑着巨鲸的美人鱼就在我身旁
Oh whistle round the world
我要吹着口哨环游世界
Oh whistle round the world
我要吹着口哨环游世界
I'm a little wolf inside a girl,you say
我是有着少女相貌的小狼
And off i'll go down wonder way
在充满未知的路上大步向前走
Oh whistling round the world
一直吹着口哨环游世界

Through apple eyes
我睁着苹果般的大眼睛
Oh there are rose-coloured skylines
远方是玫瑰色的地平线
Where flying silver spoons
银色的勺子们正惬意飞翔
Eat melting marmalade moons
一口口吃着融化了的橙色月亮

Through apple eyes
我睁着苹果般的大眼睛
I see for millions of miles
能够看到百万英里之外
The sun's a diamond shining
太阳像钻石一样闪闪发光
In the nighttime of a summer day
在这个仲夏的夜晚

A thousand sugar stars
把一千个星星般的糖果
Oh put them in a jar
全部装进我的瓶子里面
And then whistle round the world
然后吹着口哨环游世界
Oh whistle round the world
我要吹着口哨环游世界
I'm a little wolf inside a girl,you say
我是有着少女相貌的小狼
And off i'll go(i can not stay)
不喜欢停留在同一个地方
Oh whisting round the world
我总是吹着口哨环游世界
Let's whisele round the world
让我们吹着口哨环游世界
Whistle round the world
我要吹着口哨环游世界
……
转载自http://www.ejiuyue.com/post/2.html

4 条评论:

Unknown 说...

顶起```
...UP UP UP

24ing 说...

申请你博客的友情链接,想请教点问题
http://k24ing.blogspot.com/

24ing 说...

我在问下你是怎么申请到GGAD的。

24ing 说...

不好意思打扰了,我在百度上看到你的知道回答,我又想申请到GGAD。可是申请不通过,所以想问你。我的QQ 182514434